23 Lis

Rozwiązania antyfraudowe jako doskonałe zabezpieczenie dla każdego pracodawcy

Rozwiązania antyfraudowe stają się obecnie coraz popularniejsze zwłaszcza wśród rzeszy pracodawców zatrudniającej przynajmniej kilkuset pracowników rozsianych po całej mapie naszego kraju. Systemy te najlepiej sprawdzają się w przypadku sklepów sieciowych, których główna centrala mieści się w jednym mieście, natomiast placówki znajdują się w każdej większej miejscowości. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, dlaczego warto postawić na rozwiązania antyfraudowe – http://positiveretail.pl/rozwiazania-antyfraudowe/.

Systemy logowania pracowników na stanowiskach

Rozwiązania antyfraudowe takie jak POSitive Retail sprawiają, że każda, nawet najmniejsza czynność wykonywana w systemie musi zostać przypisana do konkretnego pracownika. Oznacza to, że aby dostać się do systemu pracownik musi wpisać swój login i hasło, a następnie wykonać zakładaną transakcję sprzedaży, zwrotu czy nadania rabatu, albo przesunięcia magazynowego. Każda transakcja zostawia po sobie ślad w systemie. Oczywiście pomysłowość i kreatywność pracowników jest bardzo dużą i konkretne osoby w zespole mogą znać swoje hasła i loginy, jednak również na takie działania POSitive Retail zna dobre sposoby.

Centralny monitoring za pomocą aplikacji Szeryf24

Centralny monitoring to nie jest zwykły monitoring za pomocą zwykłych kamer w sklepach. Szeryf24 działa w nieco inny, bardziej zaawansowany sposób, ponieważ pozwala w bardzo szybki i niezwykle precyzyjny sposób dopasować konkretną transakcję z systemu z momentem na monitoringu. W ten sposób można sprawdzić na monitoringu w ciągu kilku chwil wszystkie niepokojące i podejrzane transakcje z różnych placówek w Polsce. Sama świadomość tak inteligentnego nadzoru oraz ścisłej kontroli powoduje, że zazwyczaj pracownicy rezygnują z zamierzonych działań, które z pewnością miałyby miejsce w przypadku, kiedy ta kontrola byłaby mniej ścisła. Szansa kradzieży przy zastosowaniu aplikacji Szeryf24 maleje do minimum, ponieważ pracownicy wiedzą, że wcześniej czy później zostaną złapani.

Szaryf24 daje również możliwość właścicieli skonfigurowania konkretnych alertów dla podejrzanych sytuacji. W momencie, kiedy np. w danych sklepie liczba stron przekroczy 15 sztuk w miesiącu, na komputerze właściciela pojawia się alert. Wówczas można szybko obejrzeć nagranie z tych 15 sytuacji oraz zobaczyć, co było powodem tak dużej ilości storn. Odpowiednie skonfigurowanie alertów zapewni pełną kontrolę nad wszystkimi wrażliwymi transakcjami w sklepie.

Zarządzanie cenami oraz nadawanie uprawnień pracownikom

Zarządzanie cenami, wyprzedażami i rabatami w systemie POSitive Retail odbywa się tylko i wyłącznie z poziomu modułu Centrala. W znacznym stopniu ogranicza to możliwość zmiany cen przez pracownika sklepu, który nie powinien być do tego uprawniony. To samo dotyczy akcji wyprzedażowych – jedynie centrala może zdecydować, czy dany towar zostanie przeceniony czy też nie. Ponadto za pomocą centralnego nadawania uprawnień istnieje możliwość ograniczenia możliwości pracowników nadawania wysokich rabatów klientom. Można tę swobodę znacznie ograniczyć i przydzielić możliwość nadania rabatu w maksymalnej wysokości 10%, jednak za każdym razem, aby system mógł przepuścić taką transakcję należy wpisać powód nadania klientowi rabatu.

Ponadto za pomocą modułu Centrala można przyznawać pracownikom konkretne uprawnienia lub je blokować. Oprócz sytuacji z wysokością rabatu istnieje również możliwość zablokowania do edycji przez pracowników konkretnych dokumentów systemowych, w których widnieją kolejne, dzienne transakcje. Pracownicy nie mogą samodzielnie usuwać wybranych pozycji, dzięki czemu właściciel ma pełny wgląd w te transakcje, do których dochodzi w ciągu dnia.

Dane w chmurze

Rozwiązania antyfraudowe oferują również możliwość zapisywania wszystkich danych sprzedaży w chmurze. W takich przypadkach jak mechaniczne uszkodzenie stanowiska, awaria lub wirus, dane o sprzedaży są bezpieczne, ponieważ są one automatycznie zapisywane na dysku w chmurze. Standardowe rozwiązania offline przesyłają te wszystkie informacje zawsze raz dziennie na koniec dnia pracy, jednak POSitive Retail oferuje możliwość przesyłania ich co minutę.